torsdag 14. april 2011

Lek med restestrimler - flere mug rugs



For den som har fulgt meg fra tidligere er muligens dette kjent fra før: Jeg elsker å bruke rester for da kan alt skje! Denne gangen har jeg tatt for meg ferdig kuttede strimler fra tidligere prosjekter for å lage flere mug rugs.  


Jeg har eksprimentert litt fordi jeg har brukt omtrent samme midtfelt: Lyse, duse farger. Kanten rundt har jeg imidlertid brukt helt forskjellige farger på. Noe av selve prosjektet går ut på å se hvor forskjellig de kan bli selv om noe er felles.


.

Rundt kanten på de grønne har jeg gjort noe jeg sjelden gjør: Jeg brukte en lukkekant som er lysere enn selve det quiltede stykket. Dette kan gjøre at inntrykket "flyter ut," men jeg syntes dette ble fint, jeg. Riktig så fornøyd ble jeg med de nye krusmattene. Jeg er i gang med to sett til i rødt og blått. Moro å se hvor forskjellige de blir enda utgangspunket langt på vei er likt. 


Vil du se flere av mugrugsene mine kan du se her, her og/eller her.

10 kommentarer:

Anita Tørmoen sa...

Kjempeflotte:)

Elisabeth Solum sa...

Sååå flotte mug rugs i nydelige stoffkombinasjoner! Veldig fint med lys lukkekant også!
Kjempefine bilder! :)
Ha en god kveld!
Klem

2ne sa...

Fine mug rugs du har laget av restestrimlene :-)
Du har kost deg nå skjønner jeg.
Ønsker deg en strålende morgendag.
Stooor klem

Anonym sa...

FLINKIS!!!!!!! Påskeklem;)

Elisabeth sa...

Takk for hyggelig kommentar på min blogg.
Trivelig blogg du har, mye fint. Kjempefine krusmatter.
Ha ei fin palmehelg.
Elisabeth

AnneH sa...

Ja, de blir forskjellige. Det er artig å se. Jeg synes bla den du har laget med blomstrete stoff rundt midtfeltet ble helt annerledes enn de andre. Gøy å leke seg på denne måten.

salige lavendel sa...

Selvfølgelig er det i orden!!! Er jo som du sier bare reklame for meg det, og det setter jeg alltid pris på. Tusen takk, og koselig å høre at du var fornøyd med varene også. Og så må jeg jo også kommentere det du viser fram her i dag - det ser ut som du lager et solid stykke arbeid med rette fine sømmer og friske stoff-sammensetninger!!

Lindas hobbyhjørne sa...

Hei.
Velkommen som følger til meg, koslig :)
Har lagt meg til hos deg også, har mye å lære hos deg :)
Så fine de er. Jeg lurer på... den kanten du har rundt... skjærer man bare den av stoffet... ikke som skråbånd ?? Blir litt forvirret av det derre med skråbånd... hva er forskjellen ? Mye spørsmål tidlig på en lørdag... hehe... Skulle kanskje tatt meg et kurs :)
Ha en fin dag, klem.

Lindas hobbyhjørne sa...

Hei Siri :)
Det var virkelig snilt av deg, har prøvet å få svar på det... men det har ikke vært så lett! Så tusen takk :)
Ha en god påske :)

Lillepersille sa...

De ble kjempefine!
Jeg syntes de ble ordentlig fine med den lyse kanten også!
Du er superflink!!!
Ønsker deg en riktig god påske!
Klemmer!