fredag 8. april 2011

Åtteogtredveni i feber - mug-rug-feber..


Den måtte komme til meg også - mug rug-feberen.. Det er jo rene pandemien som herjer, og nå har den nådd meg og inntatt meg med brask og bram! 


-Det lille "te-huset" mitt har fulgt meg trofast i tyve år.

Mug-rugs, eller krusmatter, er ypperlig for oss som på grunn av plassmangel i kjøleskapet sjelden eller aldri byr på lukket valnøtt eller andre bløtkaker til hverdags... Er du av den typen bør du nok heller skaffe dertil egnede skåler. Vi andre, derimot, kan servere tørre kjeks på de selvsydde mug-rugsene våre, og med en fin mug-rug så kan det hele fortone seg som en ren delikatesse! 



Jeg er i gang med flere krusmatter. De er velsignet å sy i den forstand at fantasien kan få nærmest fritt spillerom i forhold til mønster og fargebruk. Jeg kommer til å legge ut bilder etterhvert som de blir ferdige. De to jeg har avbildet her er sydd sammen av kvadrater og stykket ble quiltet med spiraler.  Ferdig mål: 28 x 15 cm. 


Hvis du klikker på bildet her for å få det større så vil du se en liten finesse. På quilitingen som går rundt og rundt har jeg byttet søm midt inn i rettsømmen til en blomster pyntesøm. En liten  "selvkomponert" detalj. 

I den siste tiden har jeg også begynt å leke meg (litt) mer med speilreflekskameraet mitt. "Kjeksbildet" og de øvrige bildene er tatt på samme sted, men med annen innstilling. Så forskjellig kan det bli. Jeg har nå lært meg å veksle mellom tre (3!) forskjellige innstillinger... Det kommer seg, det kommer seg... 


Også i dag har jeg lyst til å gi litt spalteplass til et par stykker. Jeg har mottatt enda to awards. Det er så gøy å motta awards at jeg angrer meg nesten litt, men jeg har nå en gang valgt å gjøre det på min måte, og har endt opp med at jeg vil ha awardfri blogg. 


Jeg vil takke to flinke og trivelige quiltedamer, Margit og  Ingunn, og anbefaler varmt å ta en titt innom de to bloggene!





Til slutt takker jeg for alle hyggelige kommentarer. Det er så moro med tilbakemeldinger. Da kjennes det ikke ut som man taler ut i det store intet. Er du ikke av dem som skriver så mye så er det også helt greit. Velkommen skal du være uansett! En riktig god helg ønskes til gamle og nye lesere fra


Siri:-)

9 kommentarer:

Lillepersille sa...

Hei Siri!
Vet ikke om du husker meg, men vi jobbet sammen (psyk Fjerdingby/Åråsen).
Kom tilfeldigvis over bloggen din inne på bloggen Fru Ask Willhelmsens Villa.
Så kreativ du er, jeg er kjempeimponert! Gøy å titte på alt du har laget.

Håper at alt er bare bra med deg. Jobber du fremdeles i psykiatrien?
Ønsker deg en super helg!

Klem fra
Grethe

2ne sa...

Fine mug rugs - liker spesiellt quiltingen - sirklene gjør seg godt her. Du får ha en riktig strålende helg - kos deg :-)
Klem

Anonym sa...

Du og du og du....Snakk om å ekspandere;) Du fyker avgårde med følgere.. Herlig;)
Nå trodde jeg faktisk at du var meeeeeget syk. Men da hadde du vel kanskje ikke postet et innlegg?! Hehe..Mug rug.. Jeg skjønte ingenting... Men de ser flotte ut da;) Skal vi ta en formiddag sammen etter påsken? Du kan ta med kamera, så ordner jeg med kaffe og noe attåt? Jeg slenger ut noen datoer: 27.4, 28.4, 29.4, 9.-12.5.

Kan du noen av disse formiddagene?

Fine bilder du har tatt forresten:)
Ha en riktig god helg.
Klem

Anita Tørmoen sa...

Fine mug rugs ✿ og fine bilder du har arrangert:)

Lillepersille sa...

Hei igjen!
Koselig å få kontakt med deg igjen!
Joda vi har som du har lest fått noen tøffe utfordringer det siste året, men vi får utrolig god støtte og hjelp på Rikshospitalet nå! Ikke så rart du ikke har hørt om det fordi det er en veldig sjelden lidelse, særlig hos barn.
Du må hilse gamle kjente på "jobben" (er vel lov å kalle det jobben ennå selv om det er 6 år siden site vakt, hjelp hvor blir tiden av?)
Ønsker deg en kjempefin helg!
Klem!

Bente sa...

Knallfine mug rugs.
Likte veldig godt quiltinga di.

Laila sa...

Så flotte krusmatter du har laga. Quiltinga gjorde verkeleg susen her. Og så merka eg meg den flotte fotograferinga di. Kreativt :)

Elisabeth Solum sa...

Flotte mug rugs og flotte velkomponerte bilder!
Stilig med blomsterpyntesøm i sirkelquiltingen! Veldig fin detalj! :)
Gratulerer med flere utmerkelser! :) Velfortjent!
Fortsatt god helg!
Klem fra meg

klingeling sa...

Hallo liebe Siri die Teppiche für die Tasse snd wie immer super-schön .Karola