søndag 5. august 2018

Dukkeklær i gult og et par gamle leker.



Det er langt mellom blogginnleggene mine - jeg vet det. I kveld fikk jeg plutselig over meg at jeg vil legge ut et nytt innlegg. Jeg har store mengder av bilder å ta av siden produksjonen er minst like stor som tidligere. 


Jeg driver stadig og strikker og designer dukkeklær. Denne gangen ble det antrekk i gult. Buksa er sydd av et gammelt dynetrekk.  


Lue med dusk, genser med rundfelling og ullstilongs.  


Med barnebarn på besøk blir det fart i sakene. Dukkeklærne blir kledd på, dratt av, brettet, sortert og stablet og kastet rundt omkring.   




Til slutt vil jeg vise fram et par gamle leker som overraskende dukket opp i den gamle lekestua som jeg ikke hadde vært innom på flere år. Den første en plastikkbamse, en babyrangle. Kan den være fra 70-tallet, tro?  


Det er mye som er bevart i mitt barndomshjem. Jeg tror at denne katten med det høyst menneskelige ansiktet er min, og den må minst være femti år gammel (siden jeg begynner å bli en gammel dame..) 



4 kommentarer:

Hanne sa...

Så kjekt med dukker og babyklær. Eg har selv tre jenter, og eg elsker når den minste og mellomste kommer og spør om eg kan lage en ny kjole eller bukse til dukkene.
Så fint med ett gult sol sett, som du har laget :-)

Siri sa...

Takk for koselig tikbakemld. Jeg går med en drøm om å utgi oppskriftene i en bok til slutt. Har laget mye som jeg ikke har lagt ut på bloggen så det er oe på gang:)

2ne sa...

Herlige strikkesett du lager og spennende med planene og bok da, du er tøff. Og så koselig å se de gamle lekene da - heldig du som har slikt :-D Var innom Jan på fjellet i dag, koselig å se han igjen. Vi var bare på en av våre utflukter og stakk innom i tilfelle. Klem

RandiT sa...

Koselig med dukker og barna som leker med de. Fint strikkesett :)