mandag 21. august 2017

Toalettmapper på Elisabeth sin måte

 Endelig er jeg tilbake i symodus. Sytørken har vært lang og smertefull. Særlig med tanke på den nye, flotte symaskina jeg har stående. Der ligger nok noe av forklaringen også. Jeg er ikke spesielt glad i å lære noe nytt. Jeg vil bare få det til uten å streve, gjøre det jeg kan, på den måten jeg allerede har lært det... (pussig at jeg har lært noe i det hele tatt noen gang med den innstillingen der..)

Men nå har det altså løsna litt. Disse toalettmappene ble ferdig for lenge siden, men de får stå som eksempel på at sytørken er over for denne gang.  


Jeg fikk lyst til å lage dem etter en ny metode - Elisabeth sin (http://lisa-sol.blogspot.no/2016/04/syveiledning-sminkepungtutorial-makeup.html) (den kranglete pcen gjør at jeg ikke får lagt inn en litt greiere link). Spesielt smart synes jeg måten de innvendige lommene er sydd på. 


Det rosa stoffet som tidligere har vært gardiner, ble nå til to søte toalettmapper. Den ene gikk til Sigrid på Voss, og den andre til Thea på Heimdal.


Hilsen Siri


4 kommentarer:

weidemama sa...

Hallo Siri
Hübsche Taschen mit Herz hast du genäht , schöne Stoffe und Fotos !
Liebe Grüße von Wilma

Lisbet sa...

Så utrolig søte disse var, kjmepeflott stoff :-)

Elisabeth Solum sa...

Supersøte toalettmapper, Siri! Godt å høre at du har fått dreisen på den flotte nye symaskinen din. Og så koselig du lenker til veiledningen min. :)
Klem fra Lisa

Elisabeth sa...

Så fine disse ble! Det er så morsomt å se gjenbruk av materialer!
Jeg måtte le litt da jeg leste dette innlegget :-) Min fine nye symaskin ble stående å stirre på meg i fem år før jeg tok motet til meg og begynte å bruke den. Nå er jeg sjeleglad jeg ikke solgte den hver gang den lysten meldte seg, og det var ikke sjelden.