onsdag 26. juli 2017

Lesetips og strikketips, nye sokker og litt hage



Aller først; jeg må snart kjøpe meg en ny pc. Bildene hopper og spretter og jeg får ikke redigert dem slik jeg vil.. Nå vel, det var nå det. For det andre må jeg beklage at jeg har blitt så utrolig dårlig på å svare på kommentarer. Jeg setter pris på dem jeg får, men det har nå bare blitt slik at jeg ikke er så flink til å svare. 


Ingen strikkepause selv om det er sommer. Jeg er jammen glad at jeg har folk rundt meg som er tålmodig. De vet at jeg må ha strikketøy for å trives.. Her er et nytt sokkepar, borden er noe tilpasset og i hovedsak fra et gammelt gensermønster fra 60-tallet (tror jeg).  



Så til dagens lesetips, eller strikketips. Dette er et tips jeg har praktisert i flere år, og det har ikke noe med hva du skal lese og gjøre, men hvordan du kan lese samtidig som du strikker! 

Klesklyper holder sidene på plass så ikke boka klapper sammen. Genialt, for den som er litt øvet i strikkekunsten - da vil man helst gjøre flere ting på en gang.. 


Jeg er så heldig at jeg kjenner Elisabeth (hun har egen hageblogg.)! I vår kom hun med en hel kasse (!) med forskjellige planter. De har fått forpleining etter alle kunstens regler, og de har blitt så flotte! Jeg er spent på hvilke farger det er på pelargoniene. De er straks klar for blomstring. Disse her vet jeg ikke navnet på så jeg lurer på hva de heter? Er det en slags kattost, tro?

 

Hagen er under utarbeidelse etter utearbeidet i fjor (d.v.s. ny utvendig panel på huset). Her kommer etterhvert en platting som er rundet rundt plommetreet. Vi er heldige som har snekker Andre til nabo. Vi bare sier hvordan vi vil ha det, og Andre tegner og snekrer, men han har mange oppdrag så det tar tid før det er vår tur igjen (han har jo lagt ny panel, nytt kjøkken, nye vinduer m.m. før..) Uteområdet er altså årets prosjekt.


Som sagt så venter vi på at snekker Andre er klar for nytt oppdrag. Enn så lenge har vi plantet både her og der og her og der. Til venstre har vi plantet en drueranke. Den skal tåle ned til 35 kuldegrader. Det burde holde! 


Fortsatt god sommer, alle sammen! 

Hilsen Siri 




1 kommentar:

Barwitzki sa...

Nydelig blogg du har... hilsen kommer til deg
fra Viola. Deilige sokker du har strikkt. Jeg liker
mønster strikke. God sommer fortsatt.