fredag 15. april 2016

Dynetrekk blir en liten haug med søte barnekjoler

 
Det nye syrommet gjør det enkelt å dyrke syhobbien. 
Det går i barneklær. 

Jeg var litt usikker; et åtti, nittitalls pastell sengesett - ville det bli fint til barneklær, eller er det bare syttitallsstoffene som gjelder?  

 
Det fungerte veldig bra, synes jeg. Alle kjolene er ikke ferdig enda, men jeg tror stoffet rakk til seks (seks!) kjoler. 


Det er bare å boltre seg i knapper og blonder og annet stasj. 


Kjolemønsteret er fra boka "Barn igjen." 

Dertilhørende truser hører med. 

Skulle noen være interessert i å kjøpe en kjole kan dere sende meg en mail.  

Hvis du eller noen du kjenner har lyst til å lære å sy barneklær, så les det forrige innlegget og nøl ikke med å ta kontakt. Jeg vil gjerne lære bort og det er ledige plasser! 

I går var det Elisabeth som fikk lære å sy barnekjole, og den ble utrolig søt! 
Elisabeth lærte meg å sy stjerneduk, og den kommer det bilde av litt senere. 
Takk for en kjempekoselig sykveld, Elisabeth.  

Hilsen Siri


7 kommentarer:

Elisabeth Solum sa...

Takk i like måte, Siri! :) Alltid så koselig og avslappende å være hos deg. Og så spennende å se på alt det flotte du lager!
Nyydelige kjoler alle sammen, og flotte truser!
Ha en god helg! :)
Klem fra meg

weidemama sa...

Hallo Siri
Jetzt brauchen wir noch den Sommer, dann ziehen die kleinen Mädchen ihre schönen Kleider an ! Alle sind super geworden, liebe Grüße von Wilma

Kort og Søm sa...

Fine små kjoler :)
Gjenbruk er god ting!

Kjersti sa...

Så fine disse småpike kjolene ble, fine farger :-)

bentetove sa...

Så fine kjoler! Kjempesøte farger, det må være så kjekt å få en slik kjole for ei lita jente :)

Timotei sa...

Så fine de ble og alle så forskjellige selv om de er fra samme stoff :) Gratulerer med nytt syrom forresten! Skjønner godt at sylysten er på topp når du har så fint rom å være kreativ i :)

RandiT sa...

Så fine kjoler og med truser til! Flott altså :)