søndag 24. april 2016

Nye filleryer


Endelig kommer det bilder av de nyeste filleryene. Produksjonen har gått sin gang jevnt og trutt, men det kan allikevel ta en god stund før hele renninga har blitt til filleryer. Meter på meter skjuler seg under veven, og mamma ble overrasket da det viste seg at rullen som hadde vokst seg stor skjulte filleryer hun rent hadde glemt. 


Fine ble de alle sammen, på hver sin måte. 



Når jeg kikker på statistikken ser jeg at innleggene med filleryer blir besøkt jevnt og trutt. Det er ikke så mange som holder på med det, dessverre, men for dem det gjelder er det helt sikkert inspirerende å se hva andre filleryeentusiaster lager. Til nye lesere kan jeg orientere om at det altså ikke jeg som lager ryene, men min mor som nå har rundet åttito år. I veven kan hun få utløp for noe av sin kunstnertrang. Den ligger nok i genene. Det er ikke få meter med ryer hun har vevd, bare et lite fåtall av dem har jeg fotografert. Mange blir solgt lenge før jeg slipper til. Resten av innleggene med filleryer finner du her:   


Og med på fotoseansen var katten. Han satt på orkesterplass på fremskapet. 
Dette skapet snekret min gammelonkel - min mormors yngste bror, Johan Amrud - da han var seksten - 16 år!   


Det er tulipantid og rett før hagen eksploderer i tulipanflor. Foreløpig får vi klare oss med noen avskårne blomster. De er nydelige de, og. 

Ha en god uke alle der ute!  

7 kommentarer:

Kort og Søm sa...

Hils til din mamma og si at de er kjempe fine :)

Gudrun sa...

Så vackra saker,mattorna,skåpet,tulpanerna och katten!
Ha en fin dag.
Kram Gudrun

Elin sa...

Dette er berre fantastisk! Nydelege tepper.

bentetove sa...

Så fine filleryer ! Jeg hadde ei tante som vevde filleryer, husker når mamma satt og klippet opp gamle dynetrekk og klær. Det ligger mye minner og arbeid i disse :)

2ne sa...

Flotte filleryer og en produktiv mamma du har :-D Koselig og titte innom og få litt inspirasjon, har blitt litt bloggpause på meg i disse flyttetider.... Nå er jeg nok i gang igjen og det føles deilig. Gratulerer med syrom og tøff du som setter i gang sykurs - lykke til. Håper vi får til en syhelg.... har du noen ledige helger snart kanskje? Ha en fin uke, Klem

Janne i Fagerlia sa...

Så fine filleryer du har vevd. Du er flink til å sette sammen farger.

Elisabeth Solum sa...

Så flotte og sjarmerende ryer, og for et imponerende skap! :)