lørdag 9. januar 2016

votter i blått




Endelig kom vinteren, og da den først kom så kom den til gangs! 
Vottebildene tok jeg før den tid, mens det enda gikk an å gå en tur ut i hagen med bare tøfler for å fotografere.   



For å få en spiss på de ensfargede vottene, fant jeg en effekttråd jeg heklet kanten med. 
Den gjorde seg! 


Varme votter trengs om dagen. 
Her viser gradestokken 26 kuldegrader. 
Det er kaldt! Til og med kjøttmeisen sitter blåfrossen på blåfrosne grener. 


Til og med kjøttmeisen sitter blåfrossen....
Småfuglene "blåser seg opp" slik at den får et isolerende lag med luft under vingene. Visste du at han som fant opp helsetrøya i sin tid, fikk ideen etter å kikket ut av vinduet og beundret hvordan småfuglene klarte å holde varmen på denne måten? 


Hilsen Siri


9 kommentarer:

STRIKKEMOR(O) sa...

Kjempefine vottar! Blått er så fint på etterjulsvinteren, synest eg.

Gudrun sa...

Så vackra allesammans.Är det en vågig kant på dom första? ser så vackert ut.
kram Gudrun

Janne i Fagerlia sa...

Nydelig arbeide det utfører. Likte begge typer votter, både de med mønster og de uten mønster.

Two sa...

Flotte både vottar og merkelapp! Og la merke til stempelet på lappen, hadde vore fint å få vite kvar du har kjøpt dette fine stempelet!

Elisabeth Solum sa...

Flotte votter, og veldig fin effekt med den tråden! :) Koselig med et nytt innlegg fra deg igjen! :)
Godt nytt år! :)
Klem fra meg

bentetove sa...

Så fine bilder! Herlige votter du har strikket, jeg synes det er så koselig å strikke votter selv :)

Siri sa...

Takk for alle koselige kommentarer! Stempelet kjøpte jeg på Panduro en gang. Jeg tror det var et slags Tildasett med flere forskjellige stempler. Stansemaskinen for etiketter er også kjøpt på Panduro. Hilsen Siri

InGa sa...

Godt Nyttår i kulden. Har sett at det ble riktig kaldt der oppe etter jul. brrr -26 er MYE.
Fine votter du har strikket.
Hva slags garn har du brukt i de lyseblå?

Siri sa...

Garnet jeg har brukt heter superwash sport (kjøpt på Bogerud).