onsdag 12. juni 2013

Ny kjole til Thea


Thea ble kjempeglad da hun fikk den lilla kjolen. Den skulle sporenstreks prøves, og etter det ble den værende på til natta kom. 

Stoffet fant jeg i en restekasse. Den kostet en slikk og ingenting. Et par hjerteknapper og en strimmel LilleMartinestoff fra Stoff og Stil var det som skulle til.

Mønsteret er fra boka Barn Igjen. En super mønsterbok for dem som vil sy, først og fremst barneklær, med enkelt snitt. Boka kan anbefales til nybegynnere. 
    

Det er artig når ting faller i smak! 

Et siste forsøk på å dra flere med i LappeGretes Kreftaksjon. Send inn et stort eller lite beløp til

kontonummer: 5005 05 11011
Melding - i stedet for KID-nr - dette for å sikre at beløpet går til aksjonen:
"Lappe-Gretes innsamlingsaksjon - brystkreftforskning"

Husk å skriv en kommentar i kommentarfeltet mitt (du trenger ikke å oppgi sum.) Har du ikke egen blogg må du skrive mailadressen din.

 og du er med i trekningen av denne sminkepungen:




Vinnersjansen er svært stor siden det kun er tre stykker som så langt har meldt sin interesse. 

Jeg har vært på seminar og lært noe nytt. I stedet for å si "ha en god dag" kan man heller si "lag deg en god dag." Smak på forskjellen!

Lag deg en god dag!

Hilsen Siri



7 kommentarer:

barnigjendesign sa...

Så hyggelig at du anbefaler boka mi, og kjolen ble jo bare kjempesøt.
Klem fra barnigjen

Elisabeth Solum sa...

God kveld Siri! :)
For en nyydelig kjole søte Thea har fått av deg! :)
Flott av deg at du er engasjert og støtter opp om saken til Grete!
Jeg betaler inn et beløp i morgen, og er med på trekningen om den søte toalettmappen! :)
"Lag deg en god dag!" likte jeg.
Klem Lisa

karinanna sa...

Herlig kjole med et kjempestilig stoff. Har brukt samme mønster på en kjole til barnebarnet mitt.

Quiltefeen sa...

Så nydelig kjole, og så søt modell.. :)
Du er så flink, Siri!!
I dag er det ikke fullt så fint vær her og jeg har, tro det eller ei, tenkt meg en tur ned på syrommet og se om jeg klarer å få noe fornuftig ut av det.. Hehe..
Ha en super søndag!!
Klem, Kristin

Inger Johanne sa...

Så flott kjole!! Du er flink! Fikk lyst til å sy litt igjen når jeg så den :)
Tror det var du som spurte om jeg lager bilder for salg. Det kan jeg gjøre, men jeg gjøre...., men om du fortsatt skulle være interessert, men jeg har ikke undersøkt hva det vil koste å sende. Har du noen erfaringer her..., hva som kan svare seg? Hyttebildet er på ca. 12x17 cm. Jeg tar kr. 300,- for det pluss frakt. Du får ta kontakt om du fortsatt er interessert :)

Inger Johanne sa...

Huff..., dette var rotete. Håper du fikk en forståelse av hva jeg ville si deg likevel....

Grete sa...

Knallfin kjole, flott stoff og jenta er nå prikken over i'en, da!
Og igjen, takk for støtte til aksjonen min! Jeg har selvsagt betalt inn denne måneden også, og er spent på hvor mange og mye som ellers vil komme bl.a som følge av ditt initiativ!
God sommer!