onsdag 28. november 2012

Thea og Sigrid sine julekjoler


Det er sommerstemning i disse bildene, men det måtte det også bli. Jeg måtte jo både rekke å sy ferdig og gi bort julekjolene i god tid før jul.


Stoffet var det bestemor til Thea og Sigrid som kom med. Og bestemor til Thea og Sigrid er min kusine Aud. Aud kommer stadig stikkende med garn eller stoffer, nytt eller brukt. Denne gangen var det et stort stykke stoff med julegleder tett i tett. Jeg kunne ikke helt skjønne at jeg kunne få brukt det til noe. Men stoffet var av god kvalitet så det ville være for galt..

Jeg gikk i tenkeboksen - og kom ut igjen med noe som jeg ofte får
- en idè!
Hvis jeg kombinerte med noe hvitt kunne det kanskje gå an?
Snømenn er i all hovedsak hvite!
Julekjoler med snømenn på. Kunne det gå an?




Det ble bra som snus!

Kjolemønsteret har jeg fra boka "Barn igjen."

Snømannen tegnet jeg selv.

Nå kan jula snart komme!



Lyst til å se flere omsømsklær? Klikk her.

HilsenSiri

  


14 kommentarer:

RandiT sa...

Så fine!! Blir nok gromme med disse!!

Anonym sa...

Jentene blir bra fine til jul, å snømennene var veldig god ide.

Unknown sa...

Kjempefine kjoler. Snømannen gjorde de veldig julefin. ;-)

Anonym sa...

Så utrolig fine kjoler!! Julaften må bli en ekstra fest for fine tuller! Heidi

2ne sa...

Flotte kjoler - blir nok søte jenter når de får på seg disse :-) Herlige snømenn du har applikert.

Grete sa...

Så morsomme kjoler, artig at ikke alt med jul må være nisser!

Anonym sa...

Så søte kjoler! Det er så sjarmerande med heilelaga julekjole!!!

Kort og Søm sa...

Så fine kjoler du har sydd!
(også var det fint å se litt grønt gress :O)
Hilsen fra Fredrikke

InGa sa...

Bruker man litt fantasi er det helt utrolig hva man bruke av mönster og stoff.
Flotte kjoler...
Kunne ikke blitt bedre. ;-)
På söndag skal vi ha julemarknad,så jeg syr og strikker så fingertuppene er helt såre....
Ha en fin uke.

Quiltefeen sa...

Så flotte kjoler!! Og så klart man kan bruke snømenn på julekjoler, ble jo bare såå kule!! :)
Ha en fin kveld, stor klem til deg.. :)
Kristin

karinanna sa...

Åh, det var noen skjønne julekjoler, og sikkert ingen som har make.

AlottesVerden sa...

Du er jo bare så utrolig flink...nydelige julekjoler :)

Ha en fin helg
Ann-Charlotte

Svalen sa...

Så søte kjoler, blir stas for småjentene å få de på:)

Marianne sa...

Det er en spændende blog du har. Jeg glæder mig til at følge med.