søndag 18. mars 2018

Jeg strikker dukkeklær og lager mønster og se ei kul retro dukkevogn!




Jeg strikker og strikker, og for at jeg skal klare å strikke maken om jeg skulle få lyst på det, har jeg begynt å lage mønster på det jeg lager. 
Det å lage mønster er faktisk ganske krevende! Jeg må hele tiden legge fra meg strikketøyet for å skrive inn på pc`en. For å sjekke mønstrene strikke jeg et sett til i andre fargekombinasjoner. Da blir det ikke så kjedelig.  


Her er sett nr. 2 strikket med mintgrønn som hovedfarge. 


Jakke og lue med blondekant. 


Noen ganger bare jeg ha noe (lyder det velkjent?) Denne gangen kom jeg over en dukkevogn til salgs på facebook. Kloss maken til den vogna meg og mine to søsken lå i, bare med den forskjell at denne var som før nevnt en dukkevogn - en Simo dukkevogn. Så utrolig fin!




Jeg synes dyner og puter til dokkevogner ofte er så flate og små. Da ble det et nytt sett, da, som er lett og luftig, kan vaskes i vaskemaskin (fyllet er fra en gammel pute). Det er sydd av firkanter (9 x 9 cm) av nye stoffer, men mest av gammelt sengetøy som jeg kjøpte på loppemarked. Tror det ble fire sånne sett før jeg ga meg.  


Det er moro å strikke dukkeklær, også er det så fint at de aldri blir utvokst!

Ønsker alle en finfin uke.

Hilsen Siri  

8 kommentarer:

weide mama sa...

Hallo Siri
Für die Puppe etwas zu stricken und zu nähen macht mir auch viel Freude, aber bei lieber nähen ! Deine Sachen passen farblich sehr gut zusammen , werden sicher von der Puppenmutter geliebt.
Liebe Grüße von Wilma

2ne sa...

Så flotte dukkeklær - så gøy at du lager mønstrene selv. Herlig vogn også :-D

sall1234 sa...

Nydelige dukkeklær og den vogna, helt fantastisk flott å kunne eie. Gamle minner dukker frem. Ha en flott dag.

Randi Tangen sa...

Så fine strikkesett. Og fint å få sengetøy i dukkevogna. Mine dukkesaker ligger uten klær og sengetøy men har planer om å sy til de.. en dag.... ;)

dara montra sa...

Gclub

Elisabeth Solum sa...

Kjempeflotte dukkeklær! :) Så fint med heklede kanter. Koselig sengesett, og for en herlig dukkevogn!!! <3
Ha en fin ny uke! :)
Klem

الصفوة جروب sa...

شركة المثالية للتنظيف افضل شركة تنظيف بالمنطقة الشرقية تخصصت في تقديم كافة الاعمال المنزية من نظافة ومكافحة حشرات بالمنطقة فلديها افضل الخدماتبافضل جودة واوبارخص الاسعار التي لا تتوفر الا معها كافضل وارخص شركة تنظيف بالاضافة الي خدمتا مكافحة الحشرات ورش المبيدات الامنة والفعالة علي الحشرات بجميع انواعها .. تقدم لكم اليوم افضل العروض والخدمات بخصومات هائلة يمكنكم الحصول عليها من خلال الروابط التالية

شركة المثالية للتنظيف
شركة المثالية للنظافة
شركة المثالية للتنظيف بالدمام
شركة المثالية للتنظيف بالخبر
شركة المثالية للتنظيف بالقطيف

الصفوة جروب sa...

شركة تنظيف كنب بالقطيف
شركة تنظيف مكيفات بالقطيف
شركة تنظيف مطابخ بالقطيف
شركة مكافحة حشرات بالقطيف
شركة مكافحة النمل الابيض بالقطيف