lørdag 14. januar 2017

Gamle skatter og strikkeutstilling




Noen ganger skjer det uforklarlige, mystiske ting!
Det hendte under planlegging av fjorårets julemarked. Vi hadde bestemt oss for å ha strikkeutstilling. Det begrenser seg jo hvor mange gensere det er plass til, de er jo ganske plasskrevende. Jeg kom på at det måtte da gå an å lage en vegg med gamle strikkeoppskrifter for å få vist frem mer. Jeg lette rundt i de gamle strikkeoppskriftene mine som jeg har samlet gjennom en nå ganske langt liv, og jeg så dem nå i et helt nytt lys. Jeg oppdaget at jeg var i besittelse av en ren skattekiste!

Et par uker før markedet var jeg på besøk hos mine foreldre, og der fikk jeg øye på en hel bråte med gamle, VIRKELIG GAMLE, strikkeoppskrifter. Det var en fjern slektning som hadde hatt storopprydning, og i stedet for å kaste de gamle strikkeoppskriftene sine tenkte at kanskje min håndarbeidsinteresserte mor kunne ha nytte og glede av disse. Hvorpå min mor tenkte at kanskje jeg kunne ha interesse av disse. Ja, de skulle bare visst hvor aktuelt det var!!  




Det kokte og sydet av gamle skatter, og min samling ble flerdoblet!




Inger og Aase hjalp oss i strikkekroken. De fant tonen og hadde en trivelig helg. 


Her selges det smykker og kranser.


Strikkegensere, jakker og litt til fra flere tidsepoker.  


Det var også mulig å sette seg ned og kikke i strikkehefter og bøker for den som ville det.
Markedene gikk kjempebra, men siden jula for lengst er over får det være til neste jul når julestemningen igjen kommer krypende. 





To par tovede votter som fikk nye eiere på julemarkedet. 
Nå er det bare å gå i gang med å strikke opp et nytt lager til neste år!

Fortsatt god helg
fra Siri
  

4 kommentarer:

Hanne sa...

Gamle strikkeoppskrifter, ja det er virkelig fine skatter :-)
Det ble noen riktige mimreøyeblikk for meg det her.

Elisabeth Solum sa...

Flotte gensere og kofter! Hvilken skatt! :)
De vottene så gode ut. Kos deg videre med strikkingen!
Håper vi sees en dag snart.
Klem

Elisabeth sa...

Så kjekt med strikkeutstilling. Var noen kjente mønster der, kjekt å mimre litt.
Elisabeth

Janne i Fagerlia sa...

Imponerende utstilling. Såååå morsomt med alle de gamle strikkemønstrene. Dette er rett og slett en skatt.