søndag 8. februar 2015

Om å lage ting man vet hva er...


På nettet har jeg mange ganger sett sånne fine små mapper eller punger. Jeg tegnet et mønster og prøvde å sy. 

Det gikk bra!  

Det skal sies; Noen ganger er jeg ganske barnslig, som når jeg spør datter Ingrid: "Synes du disse er fine?" 

Joda, Ingrid synes de er fine, hun, men hva er det, hva skal de brukes til?

Brukes til, nei, se det var litt verre..

"Kan du ikke heller lage ting du vet hva man kan bruke til, da?"




-Vel, det kan jeg ikke love. Jeg er nemlig kunstner!! 

Men ærlig talt, disse kan brukes til flere ting. Super som en liten sminkepung, og passende til mobiltelefonen. 






https://blogger.googleusercontent.com/img/b/R29vZ2xl/AVvXsEjDiQhTl9KF3Jde2nSov31LTlZIhqasyz0FU0OoPhFlTIWWC-cPaSDTXXbFcE_neJvlZYwvHZ-AvDllCFDm-VcEbftFMyWec9K5jUQzWtK2KSUut_B81tFjGfyt3ZrYST1eiC6pLpnf4Bq3/s1600/Tvillinge+krammedyr+bag.JPG
https://blogger.googleusercontent.com/img/b/R29vZ2xl/AVvXsEhdg4H2KlQY6mYcsvTYT4-rUNeEaqn_qS4SMR1-gF4QsqI-1AhHN9DT-cYVpqC_vouOgOs67iJk-prrivm9_v-iBM2GOaKqNpx8iIdPISBxvyskfZWfzzf1ZQ7Nqpl606-DzZb_-tH-rNWr/s1600/Tvillinge+krammedyr.JPG

Lisbeth Madsen i Danmark har også laget seg mønster basert på inspirasjon på nettet - det er jo dongeridyrene mine! 

Artig å se at bloggen min inspirerer! 

Jeg har fått tillatelse av Lisbeth til å legge ut bildene, og går du inn på Lisbeth sin blogg finner du flere kosedyr og andre ting hun har laget. .



Har du blitt inspirert av andres blogger i det siste? 

Det skjer meg stadig vekk! 

Håper dere får en fin søndag!

Hilsen Siri 

4 kommentarer:

Lisbeth Madsen sa...

Hej Siri
Punge kan man ikke få mange af.
Mange tak for din omtale af min blog - jeg har lige lavet en ny udgave af krammedyr/kosedyr!
God søndag
KH Lisbeth

Lilla dør sa...

Koselige kosedyr du syr, sikkert kjempejille å sy og:).

Ha ei kreativ veke.

Livihus sa...

..selvfølgelig kan man bruke disse pungene til veldig mye! Og så fine som de er :)Jeg får stadig vekk inspirasjon fra ulike blogger, blant annet din ;)
Ønsker deg ei fin uke!

bentetove sa...

Så flotte punger, de kan jo brukes til det meste, fra pengepungen til mobilveske. Så er det jo så kjekt å lage noe helt av seg selv, blir i godt humør da😄