onsdag 28. januar 2015

Syhelg med Tone





Noe av det beste jeg kan tenke meg er en syhelg! En hel helg hvor resten av verden kan stenges ute, og all oppmerksomhet kan rettes mot noe av det morsomste som fins, nemlig å skape noe nytt med nål og tråd, stoffer og symaskin.






En slik helg hadde Tone og jeg. Vi stengte resten av verden ute og barrikaderte oss i kjellerstua. Tone fikk unna noen ufoer. Jeg sydde barneklær.






Buksa øverst er det Felicia som skal få til sin ett års dag. Jeg hadde tenkt å sy overdel også, men så langt kom jeg ikke i denne runden. 
*** 
Brukte sengeklær er skatter. Av et godt vasket dynetrekk fra 70 tallet ble det tre skjørt og flere hårbånd. Skjørtene går til Thea og Sigrid ved første anlednng. Og ekstra moro er det med tanke på at dynetrekket er etter deres oldemor og min tante Arnhild.

Tante Arnhild fylte i disse dager 95 år. Og hun har gjennom alle år sydd sine egne klær!

Mønstrene til disse klærne fant jeg i et Burdablad.

Øverst på ønskelista mi nå står en overlockmaskin. Jeg har aldri prøvd en slik en før,men det er så mye raskere og så mye mer man kan sy med en slik maskin. Er det ikke? Noen som har erfaring?

Takk Tone for en flott rekreasjonshelg. Det er så godt å være sammen med deg.

Hilsen Siri

4 kommentarer:

Janne i Fagerlia sa...

Høres ut til at dere har hatt en topp helg med stor kreativitet. Jeg har også hatt tanker om å kjøpe overlock-maskin, men synes det ser litt komplisert ut når man skal tre maskinen.

Ruths datter sa...

Så koselig da. fine ting og helt sikkert masse kos kom ut av denne helga.
klemz

2ne sa...

Ja Siri - en produktiv helg ble dette og mange fine resultater. Takk for koselig tid med deg også Siri, det er godt å være sammen med deg å :-D
Ønsker dere en riktig god helg. KLEM

Livihus sa...

Hei, Siri!

Sitter her og koser meg med de ulike blogginnleggene igjen etter en tids "dvale" i januar - det ser veldig koselig ut med syhelg, og så mye fint det ble laget! Har endelig sydd litt i helga jeg også, og det er mange kreasjoner i hodet som venter på å springe ut :) ønsker deg ei fin uke!Klem