søndag 30. mars 2014

Påskeduk og påskehøne



 
Jeg er matt av varmen og deilig sliten etter en hel dag i hagen. Jeg har brukt øks, sag, spade, trillebår og alle slike redskaper som hører mer til tømmerhuggeryrket. Også har jeg tatt noen bilder. Det får være nok. Jeg orker ikke skrive noe lurt (hvis jeg hadde noe lurt å skrive om skulle jeg da sannelig ha gjort det, men det står litt stille..) Derfor: Her kommer dagens billedserie:
 
Påskeduk i log-cabin. Denne enkle teknikken går aldri av moten (eller gjør den det?) 

 
Jeg synes i allefall den er veldig anvendbar. Hvis jeg ikke finner på en annen spennende teknikk i farten, så velger jeg gjerne denne. 
 
 
Med til duken hører denne høna til. Den er spesialist på å holde kokte egg varme!
 


 


 
Vepsen har våknet fra dvalen og boltret seg i hvite og lilla krokus.

 
 
Mine små pelargoniastiklinger hadde fått lange, fine røtter. Selv om de ser små og puslete ut nå, tror jeg det skal bli riktig så fine planter av dem bare de får litt stell i tiden som kommer.
 
Det er så mange der ute som sender trivelige meldinger. Jeg har sagt det før og sier det igjen: Jeg blir kjempeglad selv om jeg ikke alltid er så flink til å svare! 
 
Har du lyst til å kikke på påskepynten jeg har lagt ut på bloggen fra tidligere år, kan du ta en titt her.
 

Riktig god søndagskveld ønskes fra
 
Siri
 

13 kommentarer:

Lappedamen sa...

Denne helgen har virkelig vært fin. Jeg har bare sittet ute og slikket sol og beundret krokusen som står i blomst. Deilig med tidlig vår. Log cabin dukene dine er kjempeflotte. Dette er min favorittblokk som jeg har sydd mye av tidligere. Koselig egghøne også.

Unknown sa...

Ja, du har fått gjort mye i helgen og så nydelig duk. ;-)

Sylke Feldhusen sa...

Fine stoffer du har brukt i påskeløperen din! En slik høne sydde jeg også en gang for en del år siden :)

Ha en fin søndagskveld, du også!

Dollandesign sa...

Jag håller helt med Dig om att Log Cabin är ett block som "alltid är rätt"!

Dollandesign

Kort og Søm sa...

Så fin påskepynt :)
Og deilig med vårlige bilder!

Livihus sa...

Hei, Siri!

Log-cabin går aldri av moten, det er jeg helt sikker på! Duken ble kjempefin, og høna skaper skikkelig påskestemning :)
Herlige bilder av vår!
Det spretter i hagen her i Levanger også!

Ha ei fin uke :)

Gudrun sa...

Påskhärlig log- cabinlöpare.Hönan är läcker .Undrar om det var den jag tittade på i dag i en bok av Lise Bergene?
Kram Gudrun

Grete sa...

Nei, log cabin går ikke av moten! Koselig påskesett med løper og høne. Og deilig med vårstemning! Det har vært ei deilig helg, med tid i solveggen, litt forsiktig start på vårarbeid i hagen og sykkeltur! Måtte det bare fortsette slik!

weidemama sa...

Hallo Siri
Im Log-Gabin Muster sieht das Deckchen und die Henne super aus!
Schöne Bilder von der Natur und einen Einblick in den Garten zeigst du , Vielen Dank , liebe Grüße von Wilma

Janne i Fagerlia sa...

Tror neppe log cabin går ut av moten. Man benytter bare stoff og farger som er i tiden og da er teknikken fortsatt "up to date".

Nydelig både duk og høne. Bra fagresammesetning som passer godt til påske.

Ann Jorunn sa...

Så fin påskeløper og høne du har sydd. Her er ikke mye vårstemning utafor døra, og ikke ser jeg at krokusen har tenkt å blomstre med det første.
Vi har ikke hatt snø i hele vinter, men nå er den kommet. Har vi ikke hatt snø før, vil jeg ikke ha den nå!! Nå skal vi ha vår :)
GOd helg:)

sall1234 sa...

Superfin duk, log cabin går aldri av moten. God søndag.

Elisabeth Solum sa...

Flotte påsketing, og kos med krokus!Liker log cabin jeg også.
Ha en fortsatt god påske! :)
Klem Lisa