torsdag 27. september 2012

Tid for te





Det er "innetid" igjen. Høsten sniker seg innpå.
Jeg liker høsten aller, aller best - den klare høstlufta, de nydelige fargene, mørke kvelder og pledd i sofaen. Ja, årsakene er mange, og det blir lett klisjèaktig å beskrive årstiden.
 
Jeg skulle ønske at jeg likte te litt bedre enn jeg gjør.
 Da kunne jeg sitte der, da, under pleddet mitt, med telysene mine og røre litt åndsfraværende i koppen med nytrekt te, også kunne jeg lese litt, og se litt tv, og skravle litt..


Også kunne jeg ha noen teposer på lur i en av temappene jeg har laget.
 
De egner seg uansett godt som gaver til noen av mine tenytende venninner.




I hver av temappene er det plass til fire teposer.


 
Jeg gjorde noe høyst uvanlig denne gangen; jeg brukte svarte stoffer. Jeg synes de svarte stoffene er kjempefine, men kommer ikke helt på å bruke av dem.
 
Jeg har det i all hovedsak sånn at jeg liker nesten alle slags farger. Det er hvilke stoffer du setter sammen som avgjør om det blir fint eller ikke.
 
Litt fargelære: Svart får andre farger til å gløde.

 
 
 
Det ble et lite knippe av temapper. De havner i nettbutikken, de også. 



Jeg har tidligere laget temapper i helt lyse farger. Der finner du også link til tutorial om du får lyst til å lage noen smågaver til jul eller noe sånt.
 
Takk for responsen på mitt forrige innlegg om filleryene som min mor lager. Til dem som måtte lure på om hun selger så gjør hun det. Noen ganger lager hun på bestilling og andre ganger har hun noen liggende for salg (men de ligger sjelden lenge). 

Hilsen Siri

10 kommentarer:

AlottesVerden sa...

Så utrolig fine temapper. Smart å ha de i en slik mappe i stedet for slengende i vesken:)

Ha en fin uke
Ann-Charlotte

Sylke Feldhusen sa...

Så fine de er - og stoffene var veldig flotte!

Lilla dør sa...

Fine venninnegåver....Fine stoffer du har brukt. Ha ei fine helg. klem

lappetussa-Ingunn sa...

Kjempefine! En smart ide til te-elskere! Jeg er veldig glad i te, så jeg har planer om en til meg sjøl ;) Ha en fin helg!

Quiltefeen sa...

Åå du lager så mye fiiiint!!! :) Kjempefine temapper, og stoffene er nydelige.
Jeg er så smått i gang igjen, og det er deilig!! :)
Ha en super helg!
Klem, Kristin

Grete sa...

Flotte temapper du har sydd! Svart ER fint for å fremheve andre stoff.
Jeg er veldig glad i temappa jeg sydde meg, det er alltid lett å finne teposene i veska.

Kort og Søm sa...

Veldig fine :O)
Jeg drikker masse te, men når jeg er borte på besøk er det ikke alltid de har te, men kaffe (noe jeg ikke drikker)
Så kanskje jeg må sy meg en jeg kan ha med teen min i når jeg skal bort!

Ha en fin helg,
hilsen Fredrikke

Edith sa...

Otroligt fina temapper du sytt!!! Hur hinner du med allt. Bra idé som present, praktiskt att ha i väskan när man är ute och reser.

Sølvis blog sa...

Hei. Lenge siden jeg har kommentert i så mange blogger nå. Har rullet langt nedover i din ,og lest alle innleggene med filleryer nøye. Utrolig m ange flotte matter. Jeg har også en mor som vever matter - hun har egen blogg (som jeg bestyrer) http://mormorsmatter.blogspot.com

Du kan jo lage en egen en til din mor også.
Du får hilse og sii at mattene er nydelige.

OG ja de høklehusene dine er fltote, likeså te-pose-etuiene.

Unknown sa...

Tusen takk for koselig komentar i bloggen min:)
Du lager og syr utruleg mykje fint:)
Skulle ønske eg var like flink men sy maskina som du er;)