fredag 20. mai 2011

Et nytt skjerf til sommeren


Det er riktig tid for å sitte i sofakroken å hekle seg et godt og varmt skjerf slik at du slipper å fryse!

Vi skriver midten av mai. Det er sommer, litt sol og en fryktelig skarp luft. Frossenpinn som jeg er så pakker jeg meg inn i varme klær og hutrer meg gjennom den ene dagen etter den andre.  



Pelargoniene mine bæres ut og inn hver dag. De vokser, men bare litt...


Skjerfet er heklet etter modell fra en tidligere arbeidskollega. Hun heklet og strikket de mest fantastiske kreasjoner, alt tatt fra eget hode. De fleste sømarbeidene var sydd av avlagte klær. Jeg fikk lov til å se etter dette selvkomponerte skjerfet og hekle maken. 


"- Du skal inte tro det blir sommar,
ifall inte nån setter fart
på sommarn och gjør lite somrigt,
då kommer blommorna snart.."

(Astrid Lindgren.)


- Og ifølge min private blomstermentor: Elisabeth, heter denne gule blomsten for

gullkorg

En riktig god helg ønskes til alle fra

Siri

10 kommentarer:

Aud sa...

Så fint skjerf! Noe sånt kunne jo faktisk jeg også fått til å lage... ;o)

Du har vunnet en bok i trekningen på bloggen min!
Sender du meg adressen din, så postlegger jeg den ASAP! =D
Skriv til meg på aud.nordheim@gmail.com

Klem,
Aud

klingeling sa...

Guten Morgen Siri.
Wir brauchen keinen Sommerschal :-)
Aber sollte ich mal einen brauchen dann stricke oder hähele ich mir einen.
Ganz liebe Grüße Karola.
Deine Blumen wachsen doch recht gut und schöne Blüten haben sie auch.

Helle Jescika sa...

Godmorgen Siri

Jeg kender godt det med at fryse og skal pakke sig ind. Vi glæder os stadig over at tænde op i brændeovnen og sidde i en lun stue.
Det er et rigtig fint skjerf, du har lavet.
Tak fordi du så forbi min blog.

Elisabeth Solum sa...

Kjempefint skjerf! Artig med hekling i endene. Og koselige blomsterbilder. De gule nederst tror jeg heter gullkorg.
Gratulerer med gevinsten! :)
Fortsatt god helg!
Klem

Hage foto og natur sa...

Hei!
Så deilig skjerf!
Så fint å kunne hekle direkte etter en modell.Husker jeg som 14 åring heklet fine ting uten oppskrift.
I dag er det topp å sitte inne med et håndarbeide, eller en god bok.
Det er så kaldt i Akershus i dag!
Ha en fin helg!
klem fra Jorunn

Anita Tørmoen sa...

Kjempefint sommerskjerf:)

Anonym sa...

Så flott skjerf. Jeg er som deg og fryyyser alltid. Pakker meg godt inn og tenner i peisen, samt masse levende lys selv på lyse sommerkvelder.

Ja, søs har fått hus over elven. Solsiden. Nyyydelig. Der kan vi kooose oss alle sammen:) Jeg er såååååå glad for henne:))

Gratulerer med vinnerlykken (så det i den første kommentaren:)

Ha en fin kveld.
Klem

Lillepersille sa...

Nydelig skjerf, det ser deilig og varmt ut, noe som saktens trengs i disse dager.
Har du oppskrift på skjerfet, eller hekler du det også bare etter eget hode?
Jeg hadde dilla på å hekle luer i fjor, men nå har heklepinnen hvilt lenge. Får kanskje ta den fram igjen :-)

Ønsker deg en fin helg!

Klemmer!

2ne sa...

Herlig skjerf i lekre grønnfarger. Ja, man kan godt trenge et godt og varmt skjerf nå om dagen.
Har hatt en flott syhelg i lokal stoffbutikk + feiring av navnedag i løpet av helga så nå skal sofaen nytes resten av dagen....
Ha en fin søndagskveld.
Stooor klem

Anonym sa...

Morsomt skjerf - men vi får håpe du ikke trenger det så mye. Starte å hekle bikini også hehe håper det snart blir tid for det.

Jeg kaller de flotte gule blomstene for "kyss meg over gjerde" De er ofte så høye og flotte at de står og vipper frem og tilbake over gjerde.

God søndagskveld fra Heidi