torsdag 10. februar 2011

- Flere førstehjelpsskrin...



Det var moro å sy syetuier så jeg har sydd enda flere.
Samme som forrige gang: Syetui med nålebrev til.
Nålebrevene var raske og enkle å sy. De er sydd i ett stykke. Jeg vrangsydde  to biter med vatt mellom. Sydde en stikning over stoffet der jeg ville ha bretten. En hempe og en knapp så var den ferdig.



Ikke vakker, men sjarmerende!

Denne jenta fant jeg på selv. Jeg klippet på frihånd, la på viselin og sydde på med rettsøm. Når jeg klipper til stoffet før jeg stryker på viselin legger jeg matpapir mellom strykejernet, stoffet og viselinen. Dermed er det ingen fare for å få lim på strykejernet.

Detalj: Merkelapp sydd på for hånd.                                                                              Begge disse syetuiene er 12,5 cm. høy og 13 cm. bred. 

2 kommentarer:

2ne sa...

Skjønner du koser deg ved symaskina :-) Flotte saker - og jenta er jo nesten som deg hun...... hehe.....
Fine detaler, de gjør seg.

Elisabeth Solum sa...

Ja, sjarm i massevis! Artig figur på fin pung. Også veldig fin den i blomstret stoff! Når går det mot sommer ... :)