fredag 25. februar 2011

Duk og løper i grønnfarger



Grønnfarger er vel kanskje ikke det "hotteste" akkurat nå, men det kan være fint det, òg. Disse sydde jeg for en god stund siden, men velger å legge dem ut for å ha dem med i "arkivet." 


Igjen er ideèn hentet fra Lise Bergene. Jeg synes effekten av lyse og mørke stoffer er flott.


Mål: 90 x 90 cm.


Av restene ble det en liten løper som ble pyntet med lilla hjerter. Både duk og løper er kantet med to forskjellige svarte stoffer.


Som vanlig liker jeg nesten aller best å bruke restene. Da kan alt skje! 


Tips: Lukkekanten bør være av et mørkere stoff enn det øvrige fordi det "samler" inntrykket. Lysere stoffer har lett for å virke slik at arbeidet "flyter ut."


Mål på løperen: 45 x 28 cm. 

5 kommentarer:

Jorunn sa...

Fine duker! Jeg liker grønt jeg :)

klingeling sa...

Siri sie waren aber wieder sehr fleißig an der Nähmaschiene.
Ich nähe zur Zeit einen Tischläufer ,aber so schnell bin ich nicht.
Noch viele schöne Ideen wünsche ich.
LG Karola

weidemama sa...

Hei Siri
Hva har du sydd to tepper og fremdeles er de samme prosessene, noe som er svært opptatt.
Jeg ønsker deg en fin avslappende helg, Wilma

Elisabeth Solum sa...

Så fin duk og løper! Grønt og lilla er pent sammen.
Klem fra meg

salige lavendel sa...

De lilla hjertene pyntet skikkelig! God helg til deg =)