lørdag 15. januar 2011

Vesker


VESKER AV OLASTOFF.
Disse veskene ble sydd av to gamle olabukser og foret med quiltestoff. Jeg har ikke brukt noe spesielt mønster, men tok det fra eget hode underveis.

Mål: 22 x 26 cm.

 
 Detaljer:

Her har jeg bare lekt med stoffbiter og søm.
 Håndtaket var lett å sy i den forstand at jeg sydde to stoffdeler sammen. Jeg slapp altså all jobben med å vrenge dem i etterkant. Har sydd dem sammen med en eller annen slags nyttesøm på symaskina mi (ja, den var jo nyttig..)

Også lommen er sydd på på samme måte. Jeg bare klippet den størrelsen jeg ville ha og sydde dem på uten å brette inn. De blir litt rufsete, men det er jo også noe av hensikten.

Ellers er noen av sømmene i de opprinnelige buksene bevart. Så ingen grunn til å sprette opp dem. 



En soffbit sydd på kryss og tvers også på håndtaket..












Her er veska hvor restebitene er utgangspunktet til nåleputene. Olastoffet er altså den forferdelige frakken som ingen kunne gå med (jfr. tekst på nåleputene.)

Denne veska har jeg heller ikke brukt mønster til. Jeg sydde en strikk i løpegangen slik at den skulle trekke seg sammen øverst.
Mål: Ca 29 x 28 cm.


2 kommentarer:

Elisabeth Solum sa...

Kjempetøffe vesker! Veldig inspirerende!
Klem fra Elisabeth

weidemama sa...

Hei Siri
Takk for hyggelig kommentar på bloggen min, vi har bare et lite meieri gård, men det er gøy med dyr.
De jeans lommer er veldig pent gjort, jeg elsker ting ut av brukte klær!
Hjertelige hilsener til Norge av Wilma

Vil vi ha oversettelsen i bloggen min?