fredag 20. november 2020

Om tida som går så fort, og om jula som nærmer seg

Det kjennes ikke ut som det er lenge siden jeg fotograferte i hagen. Det var i vår. Sola var fremme, men vårlufta var skarp. Nå er vi allerede på den andre siden av året - og året 2020 nærmer seg slutten. Vi har gjennomgått en merkelig tid - helt utenom det vanlige. Om vi kunne sett inn i glasskula for ett år siden, men ikke fått forklaring på hva som foregikk, ville vi være fulle av spørsmål: Hvorfor sitter så mange på hjemmekontor? hvorfor har så mange munnbind? Hvorfor besøker man ikke hverandre lenger osv, osv.  

- Men det var egentlig ikke det det skulle handle om. Denne kjolen hører til neste kolleksjon av dukkeklær. Alle dukkeklærne jeg strikker passer like godt til babyborndukken som til strikkedukken. 
 
Akkurat nå er det julegaver som gjelder, men jeg gleder meg til å ta frem resten av mitt babyull-lager og strikke i vei på mine tusen ideer. 

Apropos julegaver så vet jeg at en del har kjøpt boka med dukkeklær for å ha å gi bort i julegave. For barnabarna kan det være en vinn-vinn situasjon; bestemor (for det er vel først og fremst bestemor som strikker dukkeklær..) får bok, og om litt får barnebarna dukkeklær tilbake.. Boka får du kjøpt gjennom Hobbyklubben og i ulike bokhandlere. Jeg har også et lite lager jeg selger av. Skriv en liten melding i så fall. Vil du vite litt mer om oppskriftene kan du google Hobbyklubben og søke på tittelen der. Gå ellers/også på facebook siden Siri og Sara som har blitt en inspirasjonsside for dem som strikker fra boka. https://www.facebook.com/siriogsara/



 Riktig god helg, alle sammen! Hilsen Siri

Ingen kommentarer: