mandag 29. mai 2017

Grytekluter og hageliv

Jeg har fått hekledilla. Kassa med bomullsgarn har kommet ned fra loftet. Jeg trodde ikke jeg skulle lage noe av dette garnet, men plutselig.. - og kassa inneholdt skjulte skatter i alle fargenyanser = glede:-) 


 Den er ikke stor vår lille rekkehushage, men jeg er så utrolig glad i den lille hageflekken. Etter utvendig oppussing i fjor var det bare å brette opp ermene nå i år. Vi er imponert over hvor langt vi har klart å komme på et par vårmåneder. Og mange planer har vi:-)  



Disse to bildene er fra fjorårets tulipanblomstring. Jeg har puttet tulipanløker over alt for å forsøke å bevare dem ettersom bedene ble tråkket sønder og sammen. De fleste har tittet opp igjen på nye plasser. 
 Valmuene kommer trofast år etter år..

- men grytelappene - se de er nye av året! 

Hilsen Siri

3 kommentarer:

Elisabeth Solum sa...

Kjempefine grytekluter og koselige hagebilder! :) Likte så spesielt godt bildet med stemorsblomstene. Og så mange flotte løkblomster. God pinse! :) Klem fra meg

Janne i Fagerlia sa...

Det gir alltid en god følelse å få brukt noe av restegarnet. Artige grytekluter i friske farger.
Flotte hagebilder!

Elisabeth sa...

SÅ fine grytekluter. Så fint du har det i hagen. På min veranda er det kun noen stemor og ei potte med gressløk :)