lørdag 17. oktober 2015

Julemarked i Rælingen




Siden det er henvisninger til bloggen min blir det mye som handler om julemarkedet helt frem til selve markedsdagene. Det som startet med en liten idè har nå endt opp med å bli et stort marked med tolv, kanskje tretten utstillere. Det betyr at vi har et virkelig bredt utvalg av forskjellige typer hjemmeproduserte varer. Invitasjonen følger herved: 



JULEMARKED I RÆLINGEN 

Lørdag 21 november kl. 12 - 17 og
søndag 22 november kl. 13 - 17 arrangeres det julemarked på i Rælingen. Sted: Aamodt Ungdomshus.
Vi har et bredt utvalg av håndlagde produkter, og du kan finne gaver til mange anledninger.
Lokalt håndverk- bl.a. smykker, strikking, søm, hekling, filleryer, kort, såper, hudkremer, hjemmelaget saft og mat fra naturen og hjemmelagede lærprodukter. Det blir mulig å få kjøpt kaffe og litt å bite i, og i et hjørne inviterer vi til hyggelig strikkekafé.

Gode parkeringsmuligheter, handicaptilpasset, nær bussholdeplass (ca. 5 min. med buss fra Lillestrøm).


Wenche i LIllestrøm, som fikk tips om markedet av en venninne på Vestlandet som hadde vært innom bloggen mn, strikker dukkeklær. 
- og jeg har massevis med ting som er strikket og sydd. 
Jeg kommer til å legge ut flere bilder, både av det jeg selv, og de andre på markedet lager. 
Stikk en tur innom Elisabeth og Ingun og se litt av det de byr på. 
Bor du i nærheten? Kjenner du noen som er i nærheten som du kan tipse kanskje?
For dem som liker slikt er det vel verdt å besøke oss. Ta med en venn eller venninne, barn eller barnebarn. Ta plass i en av sittegruppene og kos deg med strikketøyet en time eller to. Kjøp en kaffekopp og sitt ned. Ta en runde og se på alt som selges. Kanskje du kan gjøre unna noen julegaver?
Vi prøver virkelig å lage et koselig marked og håper det kan bli en fin førjulsstund for både kundene og alle som selger tingene sine. 
Hilsen Siri
Velkommen!
INNLEGG

2 kommentarer:

Klarafina sa...

Oi, her var det mye fint! Håper det blir mange besøkere som vet å verdsette håndarbeid.

Livihus sa...

Hei, Siri!

Skal si du er produktiv, og det er så godt å kjenne at man blir inspirert av alt det fine som lages :)
Jeg er "tilbake" etter flere ukers opphold fra både blogg og symaskin, men nå har inspirasjonen endelig kommet tilbake, og nå koser jeg meg med å "besøke" alle de flotte bloggene på lista mi :)
Ønsker deg ei fin høstuke!
Klem