torsdag 13. august 2015

Ny filledukke - dilla på dukkeklær


  

Endelig ble den egendesignede filledukka ferdig. Det var mye jobb så det tok sin tid.. Den rakk akkurat å nyte litt av de siste solstrålene før høsten setter inn for alvor. 




Dokka startet med langt hår. Jeg har alltid syntes at det ser så moro ut å klippe hår, og endelig ble det min tur. Til slutt måtte jeg bare stoppe skulle det bli noe hår igjen i det hele tatt. Var vel en mening med at jeg ikke ble frisør.. 
Tips: Hårspennene var opprinnelig festet på en orkidè.

Jeg har strikket noen filledukker før også. Her har vi dem.

  - Og når jeg først var ferdig med dokka, gjorde jeg også ferdig de to halvferdige dukketeppene som er laget etter rester fra dette prosjektet.

Må vise litt fra hagen til slutt. Den flotte klematisen har blomstret med nydelige lilla blomster i hele sommer. 

Jeg ønsker en god helg til alle som er innom bloggen min! 

Hilsen Siri



2 kommentarer:

Ann Jorunn sa...

Så søt dukke du har strikka, med bleiebukse og flott lappeteppe. Jeg skal se på flere av dukkeklær innleggene dine, tenker der er mye fint :)

Lilla dør sa...

Jillt med dokke og dokke klær. Her var mykje fint.