søndag 21. september 2014

Heklet babyteppe i lyseblått



Enda en gang fikk jeg god bruk for min egen tutorial. Hvordan var det nå jeg hadde heklet dette teppet igjen?

Jeg har heklet bare for moro skyld. Ingen flere bestemorunger i sikte så vidt jeg vet. 


Personlig er jeg ikke så glad i at kjønnet skal avgjøre hvilke farger man kan bruke. Men at dette kan være til andre enn gutter er det vanskelig å kunne motsi.    
Jeg legger teppet til salgs i nettbutikken. Om det skulle komme en liten gutt i slekta etter hvert kan jeg alltids hekle et nytt et.



Teppet er heklet i Baby Merino, 100 % ull.

Vask: 40 grader. Bruk ikke skyllemiddel.

Mål: Ca 78 x 88 cm.

Teppet er stort til babyteppe å være, og det er gjort med tanke på at det kan brukes lenge.


 

Her ser du hvordan det lages. 

Husk å link til innlegget mitt om du benytter deg av oppskriften.


Ønsker deg ei fin uke!

Hilsen Siri


11 kommentarer:

Sylke Feldhusen sa...

Så fint teppet ditt ble! Fine farger og mønster!

Lilla dør sa...

Lekkert teppe i fine farger. Ha ei fin og kreativ haustveke. klem

Birgitte sa...

Veldig fint teppe! Nydelige farger sammen. Det er kjekt med blogg, slik at man kan gå tilbake og se sine egne fremgangsmåter og tips;) Det har jeg gjort mange ganger:)

Liv Aagot's Quilt Blog sa...

Alldeles nydelig teppe! Fin å få brukt sin egen tutorial :))

nattugglan sa...

Så fint det blev o härliga färger.Måste ta och virka dessa rutor!De va så fina.

Kort og Søm sa...

Veldig, veldig fint teppe :)

bentetove sa...

Å, det var nydelig!! Fine farger, da er det kjekt å hekle også. Ønsker deg en fin uke :))

Janne i Fagerlia sa...

Så lekkert! Bra fargevalg!

2ne sa...

Flott teppe i lekre farger Siri :-)
Helt nydelig.

Bente sa...

Så nydelig teppe og flotte farger!

Elisabeth Solum sa...

For et lekkert teppe! :)