søndag 31. august 2014

Long time, no see



Det har vært så stille så stille på bloggen min. Lurer på om jeg klarer å blåse liv i den igjen? Jeg ar fullt av ting jeg har laget som jeg vil vise frem så det står ikke på det. De siste ukene har jeg fått tid til å kjenne på at jeg har savnet bloggingen. - Mye!  - so here I am, back again!

-Jarle og jeg har landet utallige prosjekter på det tre årene vi har kjent hverandre. Denne sommeren har ikke vært noe unntak.  
Det har skjedd så mye fint!

Og som dere ser så har vi giftet oss. 

Den 21 juni i Rælingen kirke. 



Her er vi.
  
Andrea, datteren til en kollega av meg er nyutdannet fotograf. Hun hadde sitt første bryllupsoppdrag, og vi ble veldig fornøyd med bildene.

Så vær så god, ta en titt på glimt fra den store dagen.




Min kjære kollega Arnhild, hadde pyntet i den lille, hvite trekirka med prestekrager og pioner. Det var bred enighet om at pynten var "helt Siri."






Jarles sønn og datter, mine stebarn, Morten og Benedicte leste i kirka.



Og her er de som betyr aller mest for oss. Fra venstre: Svigersønn Fredric med barnebarnet vårt Felicia, Morten, Benedicte, Jarle, jeg og mine barn Øyvind og Ingrid. 

Valget av forlovere var enkelt: Det ble fire stykker; alle barna våre!




Presten Hildigunn som kommer fra Færøyene, holdt en nydelig, personlig tale.



Jeg er heldig som har en far på 88 år som er sprek som få med hukommelse som en tjueåring. Her sammen med Sigrid (5) og Vegard (3).

 



Såpebobler i stedet for ris. Mye bedre for småfuglene som ikke tåler all risen.


To unge, kjekke forlovere, Morten (snart 21) og Øyvind (20).




Nå kommer vi til tema håndarbeide. Jeg måtte være forberedt i tilfelle det skulle bli kaldt og dårlig vær. I stedet for å kjøpe en bolero som jeg ikke ville få brukt mer enn denne ene dagen strikket jeg en hvit jakke i perlestrikk. Jeg har allerede brukt den ved flere anledninger i etterkant.


Og i fall det ikke skulle bli så dårlig vær strikket jeg et tynt, tynt sjal i silkegarn. Jeg slet veldig med å få "knekket koden." Det var ikke noe mønster for en nybegynner, men etter noe prøver og feiling og tilpasning av mønsteret fikk jeg det til.



Det hvite sjalet er så florlett, så florlett.

Jeg fikk litt dilla så jeg har strikket flere i litt forskjellige farger. Det kommer bilder av dem etter hvert. Siden jeg har strikket flere, legger jeg dem ut for salg, og jeg kan strikke i flere farger enn dem jeg har allerede. Jeg legger meg på en pris av 800 kr. pr. stk.+ frakt. Sjalene koster litt siden det ligger veldig mye arbeid bak og er strikket i relativt dyrt garn. Til gjengjeld kan de brukes i mange flere anledninger enn til bare selve bryllupsdagen i motsetning til rene brudeantrekk. Fine gaver til flere anledninger.    

Hvis du har lagt merke til det så har jeg noen engelske uttrykk med i oppstarten av innlegget. Også det har en forklaring. Det henger igjen etter et tre uker langt opphold i California. Jeg har mye å fortelle om! Som om ikke det er nok har jeg noe mer jeg vil vise frem fra bryllupsdagen og feiringene i etterkant.

Det var sannelig godt å være tilbake på bloggen! 

Hilsen Siri


15 kommentarer:

Bedstes Patchwork sa...

Tillykke med bryllupsdagen. Hvor ser det hyggeligt ud, smukke fotos der er taget af jer, og hvilken smuk kirke i er blevet viet i, og et meget smukt sjal du har strikket.
Go søndag
Hanne

Edith sa...

Ett stort GRATTIS! Jättefina bilder från bröllopet! Snygg jacka och sjal du stickat.
Edith

Grete sa...

Gratulerer! Skjønner at di sommer har vært spesiell. K
Så koselig at alle barna var forlovere!
Kjekt med plagg som kan brukes til annet enn bare fest!

2ne sa...

Så mange flotte bilder fra en fin dag. Veldig koselig at vi fikk med oss denne begivenheten :-) Velkommen hjem fra ferie - regner med det er godt for deg å se hvordan Øyvind får det. Klem

Unknown sa...

Gratulerer med vel overstått brullupsfeiring! Her var det mange flotte bilder.

Hyggelig at du vil begynne å blogge igjen. Jeg var så glad da jeg fant bloggen din, og gleder meg til å følge med deg videre og til å få se på alt det flotte du lager. :) Bloggen din er så inspirerende, så supert du har funnet tilbake lysten til å blogge, :)

Birgitte sa...

Gratulerer med bryllupsfeiringen!! Veldig fine bilder du deler med oss. Venter spent på å se nærmere på strikkeprosjektene dine. Lurt å lage noe du kan bruke ved flere anledninger.

Jane sa...

Gratulerer med brylluppet :-)

Janne i Fagerlia sa...

Gratulere sååå mye! Flott å se hvor kjekt dere hadde det på den store dagen. Skjønner du har forberedt deg grundig med strikkejakke og nydelig sjal. Ikke mange som stiller i selvproduserte plagg på bryllupsdagen.

nattugglan sa...

Grattis till er..o alla barnen, va roligt att alla va med. Vilken fin sjal du stickat!Fin kyrka. Ha det gott.

Quiltefeen sa...

Kjære, vakre Siri! Gratulerer så uendelig mye til dere begge to!! Jeg sitter med tårer i øynene og er så glad på dine vegne... Ønsker dere alt godt!! Fantastiske bilder av en fantastisk dag.. :-)
Stoooor klem fra meg! :-)
Kristin

Doganiam Motyle sa...

Gratulerer!
So cute!

Trines hobby sa...

Gratulerer som nygift, at alle barna var forlovere syntes jeg var så flott:)

Elin sa...

Gratulerer så mykje! Nydelege bilete! Kjolen din var flott, og sjalet heilt fantastisk!

Elisabeth Solum sa...

For et herlig innlegg!! :) Gratulerer SÅ mye, til dere begge!! Dere er et flott par! Nydelige bilder!
Stor klem fra meg

weidemama sa...

Hallo Siri

Ganz liebe Glückwünsche zur Hochzeit und alles Gute für den gemeinsamen Weg wünsche ich Euch!
Super schöne Fotos von dem tollen Tag!
Bis bald mal wieder, Wilma