torsdag 16. august 2012

Retrobukse og butikken heter Harry camping!





Er det noen som husker de gode, gamle Solbergstoffene fra åtti-tallet? Det var viden kjent for sin gode kvalitet. Såvidt jeg vet produseres det ikke i dag? Jeg har en bit i gulfarger. Dette stoffet, har jeg, i likhet med så mange andre stoffer, aldri har klart å kvitte meg med (men gudene skal vite at det har vært nære på!) Mot alle odds, nå kom også det til nytte! Jeg synes det ble riktig så fint til en selebukse sammen med dongeristoffet fra ei bukse.  Kronen på verket ble "retrohjerte" på brystet.


Vegard synes han ble så fiiiin!
Han gråt da han måtte ta av seg buksa igjen. Det var ikke så lett å forstå at den bare var på prøve. For det første var den ikke helt ferdig. For det andre skulle den etterhvert få et hjerte på, og da blir det mer jentebukse.
Jeg håper han blir like fornøyd med å få den blå cordbuksa!

Takk til en anonym som skrev en kommentar at hun/han? trodde butikken jeg refererer til i innlegget om dagsturen til Stavanger heter Harry Camping.

Harry Camping - på andre siden av gata.. 


Et lite googlesøk viste med en gang at det er helt korrekt! Ta en titt innom artikkelen om Harry Camping (stilig navn!) fra bladet "Mamma" fra juni 2010. Da skjønner dere hva jeg mener med at jeg ble inspirert! Herlig artikkel i bladet .......





Til slutt i dag vil jeg vise et bilde fra et selebert besøk jeg fikk i sommer! Som jeg har sagt tidligere så byr blogglivet på mye spennende, som for eksempel dette besøket fra Rigmor som jeg kun har snakket med, først gjennom bloggen og deretter på telefon. Rigmor, som bor på Vestlandet, stakk likegodt innom en tur mens hun var på Østlandet på ferie. Vi fikk en koselig prat om vår felles interesse. Rigmor har ikke blogg selv, men er en drevet "håndarbeider." Det hadde vært moro og vist frem, f.eks. veggbildet du sydde etter ferien, Rigmor...

God kveld til dere alle sammen og en spesiell hilsen til Rigmor.

Hilsen Siri

12 kommentarer:

Siv sa...

Flott bukse, det er jeg enig i! Den står til og med i stil til åkleet i bakgrunnen. :o)
Takk for tipset du ga meg! :o)

weidemama sa...

Hallo Siri
Die Hose im Stil der 70er Jahre sieht schön aus, so habe ich früher auch die Hosen für meine Kinder genäht!
Liebe Grüße von Wilma

Elisabeth Solum sa...

Herlig bukse Siri!! Helt nydelig med det hjertet på! Så koselig at du brukte stoffet du fikk av meg! Det passet jo så godt til det flotte Solbergstoffet! Du er så flink! :)
Fint bilde av deg og Rimor!
Sov godt! :)
Klem Lisa

Sonja frå Sunnfjord sa...

Herlig bukse! Stakkars småen som vart snytt:)

Quiltefeen sa...

Så herlig bukse!! Kjempefine farger.. :)
Det ser ut som dere damer har kost dere masse.. :)
Ha en super dag!!
Klem, Kristin

Anonym sa...

Kjempe fin bukse!

Timotei sa...

Jeg husker godt de stoffene og selv har jeg en bit i rosa-lilla striper som bare venter på det helt riktige syprosjektet:)
Buksa er stilig, skjønner godt at pjokken ikke ville ta den av!

Kort og Søm sa...

Så fin bukse :O)
God helg til deg!

Margit sa...

Så fin bukse! Husker ikkje spesielt solbergstoffene men du har nytta det på en flott måte ;o)
Hyggelig med besøk av en vestlending ;o)
Fine de var små-veskene i forrige innlegg også - ønsker deg ei flott helg ;o)

Tilonino sa...

Så mye fint du har sydd i det siste. Jeg blir så glad og nå får jeg lyst til å sy igjen. Takk for inspirasjonen. Og Harry Camping er en stilig butikk. Det er i grunnen hele gata der :)
Ønsker deg en fin helg.
Tine :)

Monika sa...

Everything on your blog is so beautiful - trousers, bags, socks, gloves, quilts - all is amazing. You are so handy...:-D

Monika, Czech republic

InGa sa...

Jeg husker også godt de stoffene, men har desverre ingen bit liggende..derimot maaange andre biter av stoff....
Flott bukse det ble, og jeg forstår godt at han ikke ville ta den av seg.
Ha en fin uke.