torsdag 26. juli 2012

små løpere


Jeg hadde behov for å sy noe som ikke krever så mye tankearbeid. Derfor sydde jeg et par små løpere. De er sydd sammen av kvadrater på 6 x 6 cm.



Det fine servicet er arvegods etter min mormor. Det er ikke så mye i bruk siden jeg ikke har lyst tilå ta det i oppvaskmaskina, men hvis jeg husker det tar jeg det frem til laaaange lunsjer, eller kakao på en mørk høstkveld. Nå er det heldigvis enda en stund til det. 

Er det forresten noen som har sett dette servicet før og/eller vet noe om alder, produsent eller annet?  


Ferdige mål på den blå løperen: 39,5 x 18 cm. Den rosa/røde: 40 x 19 cm.




Jeg fikk noen biter tøy av Elisabeth, som var spent på hva jeg klarte å få ut av dem. De blå stoffene ble bl.a. den blå løperen. Jeg synes stoffene fra de gamle dynetrekkene er kjempefine! 

Så takk, Elisabeth!

Hilsen Siri

8 kommentarer:

Kort og Søm sa...

Hei :O)
Så fine løpere du har sydd,
ha en fin torsdag!
Hilsen Fredrikke

Edny sine puslerier sa...

Slike kopper hadde min mormor også. Min mor arvet dem, og hun bruker dem en del og vasker i oppvaskmaskinen. Jeg kan spørre henne en gang om hun vet noe om dem. Vet hun liker de veldig godt. Kjempefine kopper;) Løperne likeså;)

Quiltefeen sa...

Heldig er du som har et så flott service.. :) Jeg har også et service fra min mormor, og det er veldig kjært..
Søte løpere også, kjekt med ting som ikke krever så mye hjernebry.. :))
Ønsker deg en flott dag og helg..
Klem, Kristin

Smiloghverglad sa...

Flotte løpere, og firkanter er både enkle og fine å sy :-))Nydelig service du viser; blått og hvitt er lekkert :-) Kos deg videre og ha en fin helg :-)

Smått og Stort sa...

Søte løpere du har tryllet fram! Alltid kjekt med noe som ikke krever altfor mye tankevirksomhet, men som blir noe en kan bruke likevel :)
Hilsen Sissel

InGa sa...

Hei, ser du bor i Rälingen, jeg bodde ca 20 år i Lilleström. Verden er ikke så stor....
Fine löpere. Bra å ha noe raskt å sy på sommereren, man vil jo ikke sitte for lenge ved symaskinen.
Ha en fin helg.( med OL)

Tilonino sa...

Så søte små løperer du har sydd.
Det vil jeg også lage en dag.....
Ha en fin uke.
Tine :)

Elisabeth Solum sa...

Så fine løpere Siri! :)Veldig koselig at du har brukt de blå stoffene du fikk av meg! Lekkert resultat! :)
Klem Lisa