onsdag 14. desember 2011

Juleløpere


  Å sy til jul er noe jeg får lyst på i romjula.. Det betyr at det sjelden blir laget noe julenytt før jul, og ny julepynt blir alltid fjorårets.. Så også med juleløperne.




Mønsteret er hentet fra boka "Julens Lappebok" av Lise Bergene (Cappelen 2004). Det er mye arbeid som ligger bak en slik løper, men så får du også en løper som ingen har maken til. Man tager hva man haver av stoffer, og på denne fikk jeg et innfall om å spe på med en sprelsk cerisefarge. 


Jeg håper alle har en fin førjulstid. Det er travle dager, og som om ikke det er nok så har jeg en ny pc som jeg ikke er helt venner med enda. Det går trått og laste ned bilder f.eks., kommentarer tar det en evighet å sende osv., men ellers har jeg det bra!

Førjulshilsen fra Siri 

8 kommentarer:

2ne sa...

Koselig løper.
Førjulshilsen til deg også - bare 10 dagen igjen :-)
Klem

Dronninghuset sa...

HEI, KOM OVER BLOGGEN DIN VIA EN ANNEN BLOGG. BLE LITT NYSGJERRIG PÅ BLOGGNAVNET, TOLGENS, HAR DET NOE MED TOLGA I NORD-ØSTERDAL Å GJØRE? KANSKJE DU BOR/BODDE DER FØR?

HILSEN TOVE I DRONNINGHUSET

Siv sa...

Jeg liker dette mønsteret veldig godt. Dine løpere ble kjempefine! Tøft med det cerise innimellom. :o)

Sylke Feldhusen sa...

Fin løper du har laget, det cerise stoffet er en flott kontrast til de andre fargene! Jeg håper juleløperen jeg holder på med blir ferdig til jul :)

Margit sa...

Kjempefin løper og flott fargevalg! Du er flink å sette sammen fargene :O)
Riktig god advent og førjulstid til deg også ;O)

Elisabeth Solum sa...

Flott løper Siri! :)
Litt cerisefarge spritet den bare opp.
Klem Lisa

Vilma sa...

Hej Siri

Nydelig løber og god før jul tid , til dig også :-))

Kos / Vilma

Lomme sa...

Nydelig løper! Jeg kjenner at jeg gleder meg til lat dager i julen!

Grattis med ny venn ;) Klem