søndag 9. januar 2011

Sokker, voksen



Elisabeth har hjulpet meg å komme i gang med blogg. Som takk fikk hun velge seg et sokkepar, og hun valgte de brune oppe til venstre. En stor takk til deg, og håper du holder vinterkulda ute med dem! 



Alle disse sokkene du ser avbildet på siden min er de eneste i sitt slag. Jeg har laget litt av mønstrene selv, men har hovedsaklig hentet fra gamle strikkemønstre. Jeg har tatt border fra gensere o.l. Noen av disse bordene har jeg tilpasset noe med hensyn til maskeantall osv. Noe av drivkraften min er altså å skape noe jeg ikke helt vet hvordan blir på forhånd, derfor lager jeg sjelden eller aldri to like par, men bordene går igjen i ulike farger og kombinasjoner.




Sokkene er strikket i ullgarn. Det er dessverre ikke det helt, helt store fargeutvalget i sokkegarn. For å maksimere utvalget blander jeg derfor forskjellige garntyper. D.v.s. at mye av det jeg strikker av er superwash, mens noe er vanlig ullgarn. Det betyr at sokkene kan vaskes på ullprogram i vaskemaskina (slik vi har gjort det siden ullvugga kom.) Husk å bruke Milo til såpe ellers ødelegges fibrene i ulla.


Jeg har solgt en del sokkepar, og håper å få solgt flere gjennom bloggen min. Noen strikker selv og er ute etter ideer og tips, andre igjen ønsker kanskje å lære. Jeg er ikke gjerrig på tips, ideer, mønster dersom det kan glede og inspirere. Jeg tror jeg klemmer i vei med egen tipsside. Kanskje noen der ute har tips, ideer og/el. spørsmål? Kom gjerne med det!  




2 kommentarer:

Elisabeth Solum sa...

Tusen takk for de kjempefine sokkene! De passet perfekt!
Klem fra Elisabeth

klingeling sa...

Was für schöne Socken die gefallen mir.
So schöne Farben und Muster.