lørdag 8. januar 2011

Flere snøreposer ... :)


Denne posen er laget av en gardin som ble reddet fra søppeldunken. Det kan bli mye fint av den gardinen, tror jeg. Jeg bruker gjerne opp igjen det andre har tenkt å kaste. Fòret er et fint bomullsstoff jeg har hatt i samlingen min lenge.


Ny måte å "stasje opp" posen på. Jeg samler ikke bare på stoffer som andre ikke kan bruke. Knappesamlingen min er omfattende. Den som først begynte å samle til meg er min forlengst avdøde mormor som tidlig forsto at jeg trivdes godt i "fillehaugen." Samlingen har blitt utvidet ved god hjelp av min mor og andre som er kjent med min hang til å samle på "alt mulig rart."


Små hus på skjeive laget av stoffbiter fra restekurven. Linposen er av et stort skjørt (alt for stort for meg..) som jeg har fått for lenge siden. Det har blitt flere poser av det, men nå synger det på siste verset. Posen er fòret med et nydelig smårutet rosa stoff som jeg fikk av Elisabeth.


Enda et fuglehus. Det står litt på snei som seg hør og bør.


Jeg ble så fornøyd da jeg ved gjennomgang av stoffsamlingen min fant et stykke smårutet lilla stoff. Det kan bli fòr til flere poser etterhvert. Et stormønstret bomullsstoff ble fint til selve posen.



En pose i julestoffer fòret med cordfløyel. Kanskje man kan putte twist og marsipangris i den også har man en fin julegave?

2 kommentarer:

weidemama sa...

Hei Siri
Alle vesker, osv. Jeg liker veldig godt, spesielt de gamle fra stoffene (Gardiner, Rock
Grüße von Wilma

Timotei sa...

Hei!
Tusen takk for kjempekoselig kommentar hos meg! Imponerende samling av linposer du har sydd! Veldig, veldig kjekt at du ville prøve oppskriftn min. Det med å sy hempe i posene var jo kjempelurt! Jeg falt pladask for de fine fuglehusene du har applikert på. Legger deg straks i linklisten min. Må jo følge med videre på hva mer du skal trylle fram :)