onsdag 25. mai 2011

Hekledilla = heklet vognteppe





Takket være alle inspirerende blogger fant jeg frem heklegarn (jada, jeg har det fra før, i esker og poser i kjelleren...), en heklebok med mange forskjellige mønstre, heklenåla og vips - så var jeg i gang med et vognteppe.




Teppet er heklet av kvadrater på 13 x 13 cm. Ferdig mål er 70 x 81 cm.



Jeg vet ikke vet jeg hvem som skal ha det. I slekta er det flere små, men det er ikke lenge før minstemann er på tur ut av bagvogna.

Teppet ligger ute for salg i nettbutikken min.

To Tildakaniner fikk bli med på flere av bildene. Har du lyst til å se mer av dem kan du se her.



Litt hagenytt hører med også i dag. Brødformen i terracotta som jeg har plantet stemor i fant jeg på Aktivum, en bruktbutikk i Rælingen. Det er en butikk som er vel verdt et besøk! Lokalene er i en nedlagt fabrikk og er vanvittig store. Varene er vasket, reparert og klargjort for salg. Alle ting er sortert. Prisene er lave. Vareutvalget er stort! Personale er hjelpsomme og hyggelige! Kort sagt: Bor du i nærheten, eller er du i nærheten en gang så anbefaler jeg å ta en  tur innom.



Forglemmegei
i hvitt.



13 kommentarer:

Hage foto og natur sa...

Så lekkert heklet vognteppe!

Ser at du har heklet det sammen underveis.
Det siste jeg heklet var et bølgeteppe.
Nå fikk jeg lyst til å ta frem heklenåla igjen!
Ha en fin kveld!
klem fra Jorunn

Siv sa...

Nydelig vognteppe, og Tildafigurene passer jo helt perfekt til! :o)

Anita Tørmoen sa...

Dette var et flott heklet teppe:) Koselige bilder har du også tatt:)

Bedstes Patchwork sa...

Et super lækkert tæppe du har lavet i et flot mønster, det ser lunt og godt ud også.

hjertemynthe sa...

Et lekkert, nydelig og nostalgisk teppe!! :) Tenk å lage noe sååå fint! =) Håper at den fremtidige eieren forstår hvor heldig han/hun er, og tar godt vare på det.
God helg til deg! =)

2ne sa...

Et flott og herlig teppe :-)
Ja, du har litt og drive med du også - altetende liksom - bra det :-)
Ønsker deg en riktig god helg.
Bare en måned til nå :-)
Klem

Anonym sa...

Nydelig teppe. Masse arbeid og masse kjærlighet. Kanskje det burde ligge på vent? Det kommer kanskje flere små "lykketroll". god syhelg fra Heidi

Lindas hobbyhjørne sa...

Hei :)
Nei, jeg har ikke begynt å røyke igjen og det er så deilig :) Vi er flinke ;)) Jeg bruker også mere penger på hobbyene, MEN... det fortjener vi Hihi...
For et nydelig teppe du har laget, blir lekkert i en vogn.
Ha en god helg, klem.

Elisabeth Solum sa...

Kjempeflott vognteppe! Skjønner ikke hvordan du klarer å være så rask med heklenåla.
Et lite tips for å få mønsteret bedre frem, legg et farget stoff under ..
Gleder meg til neste gang jeg skal til Aktivum, spennende og å gå å kikke der!
Fortsatt god helg! :)
Klem

bentetove sa...

Heldige den som får et så flott hekleteppe!
Det var lekkert, kaninene passet veldig godt til!

Lillepersille sa...

Tusen takk for koselig kommentar inne på bloggen min, du er søt du!Det er utrolig hvor man finner krefter når man trenger de, dessuten går man nok litt på autopilot også :-)
For et fantastisk vognteppe, det var bare helt nydelig!!! Jeg har sagt det før, og jeg sier det igjen, så flink du er!
Jeg kommer gjerne en kveld jeg vet du. Roter mer enn gjerne fram heklenåla mi jeg også, men kan desverre ikke love at jeg med mine heklekunnskaper klarer å trylle fram slike flotte resultater ;-)

Ønsker deg en deilig, solfylt søndag!
Mange klemmer!

AnneH sa...

Det var et nydelig vognteppe du har laget. Koselig mønster. Det er greit å ta fram heklenåla en gang i blant synes jeg også. Jeg må titte mere ned når jeg hekler enn når jeg strikker, men nå på sommeren er det som regel nok å bare å sitte og nyte, da kan man hekle. (Jeg regner selvfølgelig med at det blir vær vi kan nyte snart!)

SyLykke.com sa...

Hei Siri. Tusen takk for hyggelig kommentar på bloggen min. Varmer ekstra godt når jeg er så fersk. Blomsten er kjempe enkel å lage. Har laget en mal av matpapir, brukt et stor glass og tegnet av. Klipp ut stoff, sy rette mot rette. La det være igjen en liten åpning,vreng og fyll med stappevatt. Sy igjen åpningen. Bruk dobbel sy trå og begynn i midten av blomsten. Sur tråden rundt 2-3 ganger på samme sted. Fortsett rundt. Så danner det seg en blomst. Pynt med en knapp eller en filt blomst som jeg har gjort med noen av mine. Om du synes det ble en dårlig forklaring sier du ifra så hjelper jeg deg :) Jeg har de overalt i huset og de er så dekorative. Fine som vertinne gaver også. Inger Johanne