mandag 15. april 2019

Vår i anmarsj



Noe så deilig! 
At våren er i anmarsj, mener jeg. 


Det er fremdeles skarpt i lufta, så varme pulsvanter er ikke å forakte. 
Dette er ekte restegarnstrikking. 
Det morsomste av alt.
Det blir som det blir. Mønsterbordene blir så store som de små garnnøstene rekker. 


Et sikkert vårtegn er når jeg  drar frem igjen alt av hageblader, og det er ikke få. Jeg leser og stirrer på bildene. Er det noe jeg kan prøve her? Jeg har mange planer for hagen i år også. Den blir aldri ferdig. Det plantes og flyttes, enda hagen ikke er store flekken. Jeg kan tippe sånn cirka 80 kvadratmeter eller noe. 


Det er visst en del som ikke kan fordra gule blomster. Jeg hører ikke til dem. Jeg er så glad i alle verdens farger. Det skal være mange farger i hagen vår. Så får jeg jobbe med at det ikke blir rotet, da. Jeg skal nok få det til!   




Jeg gleder meg til å plante enda mer på det nye inngangspartiet. 

  

Blomstene er fra fjoråret. Kuleprimulaene formerte seg villig. De er utrolig flotte der de står, og kommer som en av de første på våren.  

Men før jeg går videre vil jeg komme med en liten oppfordring: Ta med deg litt søppel på din vei! 
Jeg putter en brukt brødpose i jakkelomma og rasker med meg ett og annet når jeg er ute og går. Brusboksene er verstinger, glassflasker likeså, og som en god nummer tre kommer all plastikken. 
Husk at alle monner drar, og hvis alle hadde i hele Norge hadde plukket opp tre ting hver så snakker vi! Mange er redd for smitte og møkk, jeg er mye mer redd for forurensning..

Jeg er en optimistisk pessimist så det kan godt hende vi klarer å redde kloden.

Håper det!




Her gjør vi et sprang til påskeferien: Nydelige forhold, som dere ser! 
 


Ønsker alle en fin påskeuke, enten dere er hjemme eller på fjellet, eller et helt annet sted!

Hilsen Siri

3 kommentarer:

Lisbet sa...

Så flotte pulsvarmere du har strikket. Flotte i både mønster og farger:-) Godt å få brukt opp litt rester. Flotte blomsterbilder, er så fint med våre når vi kan begynne å nyte plantene ute :-)
Ha en flott påske!

Liselotte Johansson sa...

Fina pulsvärmare. Visst är det härligt med våren. Här hos oss är det nästan sommarvärme.

Elisabeth Solum sa...

Ja, herlig med vår! :) Kjempefine pulsvanter og koselig inngangsparti med nydelige blomster. Gleder meg til å komme på besøk etter hvert! :)
Klem fra meg